ថ្ងៃ | ការិ.ពាណិជ្ជកម្ម : 097 780 51 35 / 069 351 368 ការិ.និពន្ធ : 012 304 401 E-mail: areyathor@yahoo.com
Breaking News :
 លោក សឿង វ៉ាន់ នាយកវិទ្យាល័យ ហ៊ុនសែនកំពង់ចាម មានអំណាចយកលុយពីសិស្សម្នាក់៦៥ដុល្លា ថ្លៃចុះឈ្មោះចូលរៀន ប្រឆាំងគោលនយោបាយរាជរដ្ឋាភិបាល​  ||     មន្ត្រី​មន្ទីរ​វប្បធម៌​ខេត្តស្ទឹងត្រែង ប្រតិកម្ម​និង​គម្រោង តែងតាំង​ប្រធាន​មន្ទីរ​ថ្មី ប្រធាន​នាយកដ្ឋាន​អធិការកិច្ច​ក្រសួង​វប្បធម៌​រង់​ការ​ចោទថា សមគំនិត​  ||     ឡាន​សាំ​យ៉ុង​នឹង​បា​ឡែ​ន រាប់រយ​គ្រឿង​ដឹកជញ្ជូន​ឈើប្រណិត​ទៅ​វៀតណាម អត់​ឃើញ​សមត្ថកិច្ច​បង្ក្រាប​  ||     លោក ឌួង​ឆាយ សា​វុ​ទ្ធ ប្រធាន​មន្ទីរ​បរិស្ថាន​កំពុង​ត្រូវប៉ាន់ ដោយ​ឲ្យ​កូនចៅ​ចាំ នៅ​ស្នាក់ការ​កំពោ​ត​គយ ជា​អ្នក​ប្រមូលប្រាក់​ឲ្យ?​  ||     ប្រជាពលរដ្ឋ​ប្រមាណ​ជាង៥០នាក់ ផ្ទុះ​តវ៉ា​រារាំង មិន​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុនទូរស័ព្ទ​មិត្ត​ហ្វូ​ន តំឡើង​បង្គោល​អត់​តែ​ន​  ||   

» ប្រវត្តិសាស្រ្ត » ព្រះរាជ​ជីវប្រវត្តិ​ ភាគទី 6 : ​ព្រះមហាក្សត្រ​វ័យក្មេង ​និង​ល្បែង​ស្នេហា​ (តពីលេខមុន)

ព្រះរាជ​ជីវប្រវត្តិ​ ភាគទី 6 : ​ព្រះមហាក្សត្រ​វ័យក្មេង ​និង​ល្បែង​ស្នេហា​ (តពីលេខមុន)

​    ​ឥឡូវនេះ​យើង​សូម​ទាញអារម្មណ៍​មិត្ត​អ្នកអាន​ធ្វើការ​តាមដាន​ជាមួយ​ផែនការ​ទី​១ របស់លោក ទេសាភិបាល​ជាន់ខ្ពស់ ហ្ស័​ក​ហ្គោ​ជេ វិញ​ម្តង​។ លោក ហ្គោ​ជេ បាន​យាង​ព្រះមហាក្សត្រ​នរោត្តម​សីហនុ ទៅកាន់​តំបន់​ជនបទ​ដាច់ស្រយាល ដែល​ពីមុនមក​មិន​ធ្លាប់មាន​ព្រះមហាក្សត្រ​ណា​យាង​ទៅដល់ ដើម្បី ឲ្យ​ប្រជារាស្ត្រ​កាន់តែ​ស្គាល់​ព្រះអង្គ​ផ្ទាល់​កាន់តែច្រើន​ថែមទៀត​។ ព្រះអង្គ​ត្រូវ​យាង​តាម​ឡាន កាណូត រទេះគោ សេះ​និង​ដំរី កាត់​ព្រៃភ្នំ ដងស្ទឹង​ទន្លេ ដោយមាន​លោក ហ្គោ​ជេ តាម​ដង្ហែ​ព្រះអង្គ​តាម​ឡាន​និង កាណូត​ផងដែរ​។​


​    ​ក្រៅពី​មន្ត្រី​យោធា​និង​ស៊ីវិល​ខ្មែរ ក៏មាន​បារាំង​មួយក្រុម​តូច​ដឹកនាំ​ដោយ​លោក ហ្គា​ស្ត្រុ​ង បា​រ៉ូ​ត និង​លោក ប៊​យ សុន ជា​អង្គរក្ស​ផ្ទាល់​របស់​ព្រះអង្គ និង​លោក​ហ្គា​ហ្សា​ដាំង ជា​នាយក​សេវា​ព័ត៌មាន ព្រម ទាំង​លោក​វេជ្ជបណ្ឌិត រី​ស្ហ ជា​គ្រូពេទ្យ​ផ្ទាល់​របស់​ព្រះអង្គ​។ លើសពីនេះទៅទៀត ក៏មាន​វត្តមាន​ពួក ទេសាភិបាល​បារាំង និង​ពួក​មន្ត្រី​ខ្មែរ​ប្រចាំខេត្ត ដែល​ព្រះអង្គ​ត្រូវ​យាង​ឆ្លងកាត់​ទៀតផង​។​
​    ​លោក​ហ្គោ​ជេ បានរៀបចំ​កម្មវិធី​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​យាង​ទស្សនាចរ​តាម​ជួរ​ភ្នំក្រវាញ ប៉ែក​ខាងលិច ប្រទេស ដែល​មិនសូវមាន​មនុស្ស​ចូលទៅ​ដល់​។ នៅ​តំបន់​ព្រៃស្រោង ដែល​ប្រកបដោយ​គ្រោះថ្នាក់​នេះ ព្រះអង្គ​យាង​កាត់​ព្រៃភ្នំ​ជ្រោះ​ជ្រង​ជ្រលង​ដងអូរ​ប្រៀបដូចជា​ស្តេច​សម័យអង្គរ​ដែរ ព្រោះ​ព្រះអង្គ​ត្រូវ​ជិះ រទេះគោ សេះ​និង​ដំរី ហើយ​យានជំនិះ​បែបនេះ​ត្រូវ​លោក​ប៊​យ សុន និង​លោក រី​ស្ហ ប្រកែក​មិន​ព្រម​ឡើង​ជិះ ដោយ​សុខចិត្ត​ដើរ​វិញ​ប្រសើរ​ជាង​។​
​    ​នៅតាម​ភូមិ​ប្រជារាស្ត្រ​ដែល​តាំងនៅ​តំបន់​ព្រៃភ្នំ​ជ្រលង​ដងអូរ​នោះ ព្រះអង្គ​បាន​ចែក​ព្រះរាជ អំណោយ​ជា​អំបិល អង្ករ សម្លៀកបំពាក់ ថ្នាំពេទ្យ ដល់​ប្រជារាស្ត្រ​ជា​កូនចៅ ហើយ​កូនចៅ​ដែលមាន ជីវភាព​លំបាក​តោកយ៉ាក​ទាំងនោះ ក៏បាន​នាំគ្នា​មក​ចោមរោម​ថ្វាយបង្គំ​ប្រសិទ្ធពរ​ថ្វាយ​ដល់​ព្រះអង្គ​និង នាំយក​នូវ​ផ្លៃ​ឈើ​ព្រៃ​ផ្សេងៗ​មក​ថ្វាយ​ព្រះអង្គ​ផងដែរ​។ ព្រះអង្គ​បាន​យាង​ចេញដំណើរ​ពី​ខេត្តពោធិ៍សាត់ កាត់​តាម​ជួរ​ភ្នំក្រវាញ ទៅ​បញ្ចប់​ព្រះរាជដំណើរ​នៅ​ខេត្តកោះកុង ដែល​ស្ថិតនៅ​ដាច់​មាត់សមុទ្រ​។ បន្ទាប់ មក ព្រះអង្គ​ត្រូវ​យាង​ទៅ​បំពេញ​ទស្សនកិច្ច​នៅ​ប្រទេស​វៀតណាម និង​ប្រទេស​ឡាវ​ជា​បន្តទៀត​។ ពេល យាង​ទៅដល់​ទឹកដី​កម្ពុជា​ក្រោម ព្រះអង្គ​បាន​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​យ៉ាង​ជិតស្និទ្ធ​ជាមួយ​បងប្អូន​ខ្មែរ​ដ៏​ច្រើន សន្ធឹកសន្ធាប់​ដែល​ពីមុន​ជា​ម្ចាស់​ទឹកដី​ដ៏​មាន​ជីជាតិ​នៅ​ទីនោះ​។​
​    ​ការទទួល​ស្វាគមន៍​ដ៏​ស្មោះស្ម័គ្រ​របស់​បងប្អូន​ខ្មែរ​កម្ពុជា​ក្រោម ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​មានការ​រំភើប​ព្រះ ទ័យ​ក្រៃលែង​។ បងប្អូន​ខ្មែរ​កម្ពុជា​ក្រោម​ដែលមាន​វ័យចាស់ៗ បាននាំគ្នា​មក​ឱបរឹត​ព្រះអង្គ​យ៉ាងច្រើន កុះករ ហាក់ដូចជា​មិន​ចង់​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​យាង​ចាក​ចេញពី​ពួកគេ​។ លោក​ហូ ហ្វែ​ល ជា​ទេសាភិបាល​បារាំង ដែល​ចេះ​ភាសា​ខ្មែរ​យ៉ាង​ស្ទាត់ បាន​បង្ខំចិត្ត​ទៅ​ច្រាន​បំបែក​ពួកគេ​ឲ្យ​ចេញ​ឆ្ងាយ​ពី​ព្រះអង្គ ដើម្បី​យាង​បន្ត ដំណើរ​ទៅមុខទៀត​។​
​    ​នៅ​អណ្ណាម​និង​វ៉េ ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ បានទទួល​ការស្វាគមន៍​យ៉ាង​រាក់ទាក់​និង​កក់ក្តៅ​បំផុត ពី សំណាក់​ព្រះ​ចៅ​បៅ​ដាយ ជា​ព្រះមហាក្សត្រ​វៀតណាម និង​ព្រះ​មហេសី ណាំ ផួ​ង និង​បានរៀបចំ​ពិធី ជប់លៀង​មួយ​យ៉ាង​ឱឡារិក ថ្វាយ​ជា​ព្រះរាជ​កិត្តិយស​ទៀតផង​។ ពេលទៅដល់​ទីក្រុង​តុងកឹង ព្រះអង្គ បាន​យាង​ទស្សនា​ទីក្រុង​នេះ ដោយ​ជិះ​រថយន្ត​បើក​ដំបូល ដោយមាន​កង​ទាហាន​កិត្តិយស​ជិះសេះ ឯកសណ្ឋាន​ពណ៌​ក្រហម​និង​ស​ប្រដាប់​ដោយ​ដាវ​នៅក្នុង​ស្រោម​អម​ឡាន​នោះ​ផង​។​
​    ​នៅ​ល្ងាច​ថ្ងៃ​បំពេញ​ទស្សនកិច្ច​នៅ​ទីក្រុង​តុងកឹង​នោះ ឧ​ត្ត​មនា​វី ហ្ស​ង់​ដឺ​គូ អគ្គទេសាភិបាល បារាំង​ប្រចាំ​ឥណ្ឌូចិន ក៏បាន​រៀបចំ​ពិធី​ស្វាគមន៍​និង​ពិធីជប់លៀង​មួយ​យ៉ាង​មហោឡារិក នៅក្នុង​សួន ឧទ្យាន​ដោយមាន​ប្រទីប ជ្វាលា ព្រោងព្រាត និង​មានការ​សម្តែង​របាំ​អូ​ប៉េ​រ៉ា​កំដរ​ទៀតផង​។ ពេល​យាង ទៅដល់​ទីក្រុង​ហាណូយ ព្រះអង្គ​បាន​យាង​ទៅ​ទស្សនា​កំពង់ផែ​ហៃ​ហ្វុ​ង និង​ការដ្ឋាន​ធ្យូងថ្ម​នៅ កាំ​ហ្វា​ហុង​ហៃ រួចហើយ​បន្ត​ព្រះរាជដំណើរ​ទៅដល់​ភាគ​ខាងជើង​នៃ​ប្រទេស​ឡាវ​។​
​    ​ព្រះអង្គ​បាន​យាង​ទៅដល់​តំបន់​វាល​ក្រឡ​ដ៏​ល្បីល្បាញ និង​បាន​ជួប​ពួក​កុលសម្ព័ន្ធ ឌៀ​ន បៀ​ន​ភូ សាំ​នឿ និង​ផុង​សាលី ដែល​នៅក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៥៤ បានក្លាយ​ទៅជា​តំបន់​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​នៃ​សង្គ្រាម​បង្ហូរឈាម ដ៏​សាហាវឃោរឃៅ​បំផុត រវាង​កងទ័ព​វៀតណាម​និង​បារាំង​។ យាង​មកដល់​ហ្លូ​ង​ព្រះ​បាង ព្រះអង្គ​បាន យាង​ចូលគាល់ និង​សម្តែង​ការ​អរគុណ​ព្រះមហាក្សត្រ​ឡាវ គឺ​ព្រះបាទ​សុក សា​វ៉ាង​វង្ស និង​ព្រះរាជ ទាយាទ​ស្រី​សាវ៉ា​ង​វ​ឌ្ឍ​នា ជា​បញ្ញវ័ន្ត​ដ៏​ល្បី និង​អ្នក​ទទួលភ្ញៀវ​ដ៏​ល្អឥតខ្ចោះ​របស់​ប្រទេស​ឡាវ​។ ព្រះបាទ សុក សា​វ៉ាង​វង្ស និង​ស្រី​សាវ៉ា​ង​វ​ឌ្ឍ​នា​នេះហើយ ដែល​បាន​យាង​ជា​ភ្ញៀវកិត្តិយស​នៅក្នុង​ពិធី​អភិសេក ឡើង​សោយរាជ​សម្បត្តិ​របស់​ស​ម្តេច​ព្រះ​នរោត្តម​សីហនុ កាលពី​ខែតុលា​ឆ្នាំ​១៩៤១​នោះ​។​
​    ​ព្រះអង្គ​បាន​យាង​ទស្សនា​ព្រះបរមរាជវាំង​នៅ​ហ្លួងព្រះបាង និង​បាន​សម្តែង​ការ​កោត​ស្ងប់​ស្ងែ​ង​ពី ក្បូរក្បាច់​រចនា​នៃ​ព្រះបរមរាជវាំង​នោះ ដែល​បាន​រំលេច​ឡើង​ដោយ​រចនាបថ​ប្រពៃណី​ឡាវ ដែល ស្រដៀង​គ្នា​នឹង​រចនាបថ​ខ្មែរ​ដែរនោះ​។ ព្រះអង្គ​ក៏​សព្វព្រះទ័យ​នឹង​របាំ​ឡាវ ដែល​មិន​ខុសគ្នា​នឹង​របាំ បុរាណ​ខ្មែរ​ប៉ុន្មាន​នោះទេ​។ យុវតី​ឡាវ​ដែល​ចូលចិត្ត​តុបតែង​លម្អ​កាយ​ដោយ​យក​ផ្កា​មក​សៀត​នៅត្រង់ ត្រចៀក និង​មាន​សម្រស់​ស្រស់ស្អាត រាង​តូច​ទ្រនាប់ និង​ទន់ភ្លន់​នោះ បាននាំគ្នា​ញញឹម​ដាក់​ព្រះអង្គ ដោយ​ភាព​អៀនប្រៀន​ដៀង​កន្ទុយភ្នែក លួច​សម្លឹង​ព្រះ​អង្គជា​ញឹកញាប់​នោះ បាន​ទាក់ទាញ​ព្រះទ័យ ព្រះអង្គ​ឲ្យ​ស្រមើស្រមៃ​ថា ថ្ងៃ​ណាមួយ​ព្រះអង្គ​នឹង​បញ្ចូល​យុវតី​ឡាវ​ម្នាក់នេះ​ក្នុង​បញ្ជី​ស្នេហា​របស់​ព្រះអង្គ​ជាមិនខាន​។ ក្តី​ស្រមើស្រមៃ​នេះ​បាន​ក្លាយជា​ការពិត​នៅក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៤៩ ដោយ​ព្រះអង្គ​បាន​ចាប់​ព្រះទ័យ ទៅលើ​យុវ​សិស្ស​ឡាវ​ដ៏​ស្រស់​ផូរផង់​ម្នាក់ វ័យ​១៥​ឆ្នាំឈ្មោះ​ម៉ា​នី​វណ្ណ ផានី​វង្ស ក្នុងពេល​ព្រះអង្គ​យាង​បំពេញ​ទស្សនកិច្ច​លើក​ទី​២ នៅ​ទីក្រុង​វៀង​ច័ន្ទ ។ ព្រះអង្គ​បន្សល់ទុក​នូវ​បុត្រី​មួយអង្គ​គឺ​ម្ចាស់​ក្សត្រិយ នរោត្តម អរុណរស្មី រហូតដល់​សព្វថ្ងៃនេះ​។ យើង​នឹង​លើកយក​ប្រវត្តិ​រឿង​ស្នេហា​ជាមួយ​យុវតី​ឡាវ​នេះ មក​ជម្រាប​មិត្ត​អ្នកអាន​ឲ្យ​បាន​ជ្រាប​ជា​ពិស្តារ​នៅក្រោយ​ទៀត​។​
​    ​នៅ​ទីក្រុង​វៀង​ច័ន្ទ ព្រះអង្គម្ចាស់ ភិត​សា​រ៉ា​ត បានទទួល​ស្វាគមន៍​ព្រះអង្គ​។ ចុងក្រោយ​ព្រះអង្គ បាន​យាង​ចូល​ទឹកដី​ខ្មែរ​វិញ តាម​ខេត្តស្ទឹងត្រែង​។ ចំណែក​ផែនការ​ទី​២ គឺ​ការធ្វើ​រូ​មាំ​ង​ភាវូបនីយកម្ម​នៅ លើ​អក្សរសាស្ត្រ​ខ្មែរ​នោះ ត្រូវបាន​មន្ត្រីរាជការ​ខែ្មរ​ទទួលយក​ទាំង​បង្ខំចិត្ត ប៉ុន្តែ​មជ្ឈដ្ឋាន​ព្រះសង្ឃ​ព្រះ ពុទ្ធសាសនា និង​អ្នក​ប្រកាន់​ទំនៀម​ទំលាប់​ប្រពៃណី បាន​ចេញមុខ​ប្រឆាំង​ជាដាច់ខាត​។ ជាមួយនឹង មជ្ឈដ្ឋាន​ទាំង​២​ខាងលើនេះ ព្រះ​មាតា​កុសុមៈ ក៏​មិន​យល់ស្រប​ចំពោះ​ការផ្លាស់ប្តូរ​ថ្ងៃ​ចូលឆ្នាំ​ខ្មែរ​របស់ បារាំង ដែល​ឲ្យ​កំណត់​មិន​ឲ្យ​យក​ថ្ងៃ​១៥​ខែមេសា ហើយ​បង្ខំ​ឲ្យ​យក​ថ្ងៃ​១​មករា​នោះដែរ​។ ព្រះ​មាតា កុសុមៈ បាន​លើក​ហេតុផល​ថា បើ​កំណត់​ថ្ងៃ​ចូលឆ្នាំ​ខ្មែរ ថ្ងៃ​១៥​ខែមេសា ដែលជា​រដូវក្តៅ​នោះ ឧបាសក ឧបាសិកា អាច​នាំគ្នា​ស្រង់​ព្រះពុទ្ធ​រូប​ដោយ​ទឹកអប់ និង​ព្រះសង្ឃ​ដោយ​គន្ធ​វា​រី​(​ទឹក​) ដោយ​គ្មាន​បញ្ហា តែ បើ​ឲ្យ​ចូលឆ្នាំ​ខ្មែរ នៅ​ថ្ងៃទី​១​មករា ដែលជា​រដូវរងា​ពេញបន្ទុក ទឹក​ត្រជាក់ស្រេង​ដូច​ទឹកកក ហើយ​ត្រូវ ខ្យល់​រំហើយ​បក់​មកពី​ទិស​ខាងជើង​ទៀត ពេល​ស្រង់ទឹក​ប្រគេន​ព្រះសង្ឃ ដែល​ភាគច្រើន​មាន​វ័យចាស់ ជរា​ផង​នោះ ប្រាកដជា​ធ្វើ​ឲ្យ​ព្រះអង្គ​រងា​ញ័រញាក់​ជាក់​ជាមិនខាន​។​
​    ​ជា​សំណាងល្អ សំរាប់​បុណ្យចូលឆ្នាំ​ប្រពៃណីជាតិ​នេះ មិនទាន់​នឹង​បាន​អនុវត្ត​ផង កងទ័ព​ជប៉ុន​បាន​វាយប្រហារ​កងទ័ព​បារាំង​មិន​ឲ្យ​បន្ត​នឹម​អាណានិគម​របស់ខ្លួន​នៅ​ឥណ្ឌូចិន​តទៅទៀត ឆ្លៀត ឱកាស​នោះ ព្រះមហាក្សត្រ​នរោត្តម​សីហនុ ក៏​បានចេញ​ព្រះរាជក្រឹត្យ​លុបចោល​មិន​ត្រឹមតែ​សន្ធិសញ្ញា បារាំង​-​ខ្មែរ ឆ្នាំ​១៨៦៣ និង​អនុសញ្ញា​បារាំង​-​ខ្មែរ ឆ្នាំ​១៨៨៤​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ គឺ​ថែមទាំង​លុបចោល​នូវ​ផែន ការកំណត់​ថ្ងៃបុណ្យ​ចូលឆ្នាំ​ខ្មែរ ថ្ងៃ​១​មករា របស់​បារាំង​នោះ ឲ្យ​កំណត់​យក​ថ្ងៃ​១៥ ខែមេសា ដូច​មុន ដដែល​វិញ​។ ការចេញ​ព្រះរាជក្រឹត្យ​នេះ បានទទួល​ការអបអរ​និង​គាំទ្រ​យ៉ាងច្រើន​កុះករ​ពី​សំណាក់ មជ្ឈដ្ឋាន​ព្រះសង្ឃ​និង​ពុទ្ធបរិស័ទ​ទូទាំងប្រទេស​៕

Copyright © 2010-2017 · អរិយធម៌ · All Rights Reserved.
Develop by Sek Sathya